buy

buy

  • ۰
  • ۰

مدیریت بازرگانی 15 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریت‌ها می‌شود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی مثل بانکها، شرکت‌های بیمه و یا کارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یک موسسه بازرگانی محسوب می‌شوند. و از همین‌رو در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایش‌های مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی‌تر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد محدودتری پیدا کرده است. دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت ، داد و ستد، معاملات بین‌المللی و صادرات و واردات است و در نهایت یک دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یک مدیر تجاری تحصیل کرده ، می‌تواند امور تجاری را تفکیک کرده و اداره کند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، کارآفرین باشد. برای مثال یک فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای کالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا کرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی کند. چون امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما رساندن محصولات کشاورزی مثل برنج، چای و مرکبات به بازار و به دست مصرف کننده است.

گرایش مدیریت بازرگانی به بررسی اصول، روشها و مهارتهایی می‌پردازد که اداره کنندگان سازمانهای اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باید از آن اطلاع داشته باشند. برای مثال نحوه تصمیم‌گیری در مورد روشهای تولید، فروش ، سرمایه‌گذاری، بازاریابی ، جذب نیروی انسانی و دهها مساله دیگر که در هر موسسه بازرگانی برای یک مدیر مطرح می‌گردد، در این گرایش آموزش داده می‌شود.

مدیریت علم است یا هنر؟

دکتر الوانی استاد نمونه علم مدیریت در دانشگاه علامه طباطبایی است. فرصتی دست داد تا از منظر بهره وری گفتگویی درباره مدیریت با وی داشته باشیم: تعریف شما از مدیریت چیست؟مکاتب مختلف مدیریت تعاریف متعددی از مدیریت، بیان کرده اند. اما به طور کلی می توان دو دسته تعریف را در این زمینه ارائه کرد: مدیریت در یک تعریف کلی، علم و هنر هماهنگی انسان ها و ابزاری برای نیل به هدف قلمداد شده است. بنابراین طبق این تعریف مدیر کسی است که هم از دانش تئوریک و هم از شم و قریحه مدیریتی بهره مند بوده و بتواند با کمک افراد و ابزار در تحقق اهداف سازمان کوشا باشد. همچنین براساس این تعریف اگر سازمانی به اهداف خود نمی رسد، مشکل مدیریت آن سازمان است نه اعضا و ابزار آن سازمان. در تعریف دیگر، مدیریت براساس وظایف تشریح شده است و آن را انجام وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل، ارتباطات، تصمیم گیری، انگیزش و هدایت دانسته اند. مطابق این تعریف مدیر کسی است که بتواند این وظایف را به درستی انجام دهد و به وسیله آنها به اهداف سازمان تحقق بخشد. بر طبق این تعریف هر مشکلی که در سازمان ایجاد می شود به دلیل عدم انجام، یا انجام نادرست یکی از وظایف مدیریتی است. بدین ترتیب مدیریت، وظیفه پرمسئولیتی است که هر کس به دوش گیرد می بایست پاسخگوی مطالبات بسیاری باشد و این نکته در سازمان های ما تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته است. رابطه میان بهره وری و برنامه ریزی چیست؟اگر بهره وری را استفاده بهینه از منابع بدانیم، برنامه ریزی کمک می کند تا این بهینه سازی انجام پذیرد. بدین معنی که با تبیین اهداف و پیش بینی عملیات باید تلاش کنیم تا بهترین استفاده از منابع به عمل آید. پیش بینی های درست و نزدیک به یقین در مورد زمان انجام برنامه، مکان انجام برنامه، بودجه و منابع لازم برای انجام برنامه، سازمان و تشکیلات لازم برای تحقق اهداف و فعالیت ها و شیوه های انجام آنها، کمک می کند تا بهره وری حاصل شود. به بیانی دیگر برنامه ریزی درست و دقیق ابزار بهره وری است. برنامه ریزی عملیاتی، بهره وری عملیاتی را ارتقا می بخشد و برنامه ریزی استراتژیک، بهره وری استراتژیک را میسر می سازد. رابطه میان بهره وری و مدیریت چیست؟اگر مدیریت را انجام وظایف و نقش هایی مانند برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت، انگیزش و هدایت، ایجاد تغییر، ارتباطات و تصمیم گیری بدانیم انجام درست این وظایف زمینه ساز بهره وری سازمانی خواهد بود. دلایل پایین بودن بهره وری سرمایه و نیروی کار در ایران چیست؟یافتن دلایل پایین بودن بهره وری در ایران مستلزم انجام تحقیقات گسترده ای است و نمی توان با یک پرسش و پاسخ به آن پی برد. من پیشنهاد می کنم سازمان بهره وری برای یافتن دلایل این مشکل، تحقیقی را سازماندهی کند تا از نظر موانع فرهنگی، سازمانی، انسانی، اقلیمی، مدیریتی، اقتصادی، سیاسی مساله مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ های دقیقی به این سئوال داده شود. نقش مردم و دولت در ارتقای بهره وری چیست؟دولت با بستر سازی و آماده سازی زمینه های قانونی، ساختاری و تشکیلاتی می تواند در ارتقای بهره وری نقش بسزایی ایفا کند. به فرض، قوانین ومقررات استخدامی هماهنگ و یکسان به طور حتم بهره وری نیروی انسانی را کاهش می دهد. پرداخت های یکسان و ثابت خاصیت ضد بهره وری داشته و در صورتی که دولت در این مورد اقدامات اصلاحی انجام دهد به طور حتم در بهره وری کارکنان سازمان ها تحولاتی به وجود خواهد آمد. این مسئله در سایر زمینه ها نیز صدق می کند. اما نقش مردم در ارتقای بهره وری بسیار حیاتی است. امروزه تشکل های غیردولتی، در زمینه بهره وری ملی به دولت کمک های بسیاری می کنند. اگر دولت بتواند با تشویق و توسعه این تشکل ها زمینه تحقق اهداف بهره وری را در سطح ملی فراهم آورد، تحول عظیمی در بهره وری ملی ایجاد می شود. این تشکل ها خود جوش بوده و در اقصی نقاط این مرز و بوم وسیع حضور دارند و این مزیتی است که اگر به درستی از آن بهره برداری شود، بهره وری در کل جامعه ارتقا خواهد یافت. از سوی دیگر جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های ملی









سایر محصولات :
مدیریت بازرگانی 15 ص

مدیریت بازرگانی...

مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی 12 ص

مدیریت بازاریابی و...

مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی 29 ص

مدیریت بازاریابی ...

مدیریت امور کارکنان یا مدیریت منابع انسانی 28 ص

مدیریت امور کارکنان یا مدیریت منابع...

مدیریت اکوسیستم و مدیریت زمان 27 ص

مدیریت اکوسیستم و مدیریت زمان 27 ص...

مدیریت اطلاعات 19 ص

مدیریت اطلاعات 19...

مدیریت اسناد 117 ص

مدیریت اسناد 117 ص...

مدیریت اسلامی 33 ص

مدیریت اسلامی 33...

مدیریت اسلامی 03 ضرورت و مشروعیت رهبرى از دیدگاه امام علىع 46 ص

مدیریت اسلامی 03 ضرورت و مشروعیت...

مدیریت اسلامی 21 ص

مدیریت اسلامی 21 ص...

مدیریت استرایک در صنعت توریسم 40 ص

مدیریت استرایک در صنعت توریسم 40...

مدیریت استراتژیک 14 ص

مدیریت استراتژیک 14...

مدیریت استراتژیک 10ص

مدیریت استراتژیک 10ص...

مدیریت استراتژیک 107 ص

مدیریت استراتژیک 107...

مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی 22 ص

مدیریت اخلاقــی در...

مدیریت اجراء کار 20ص

مدیریت اجراء کار...

مدیریت اثربخش در فناورى اطلاعات 9 ص

مدیریت اثربخش در فناورى اطلاعات...

مدیریت آموزش عالی

مدیریت آموزش عالی...

مدیریت 69 ص

مدیریت 69 ص...

مدیرعامل موفق 6 ص

مدیرعامل موفق 6...

مدیران خلاق 15 ص

مدیران خلاق 15 ص...

مدل های مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک 30 ص

مدل های مدیریت و برنامه ریزی...

مدل قیمت گذاری آربیتراژ 16ص

مدل قیمت گذاری آربیتراژ...

مدل سازمانی

مدل سازمانی...

مدل برنامه ریزی آموزشی تایلر 15 ص

مدل برنامه ریزی...

مدل برترEFQM 31 ص

مدل برترEFQM 31 ص...

مبانی مدیریت 7 ص

مبانی مدیریت 7 ص...

مبانی مدیریت 6 ص

مبانی مدیریت 6 ص...

مبانی مدیریت مالی 50 ص

مبانی مدیریت مالی 50 ص...

مبانى اجتماعى بازاریابى 12 ص

مبانى اجتماعى بازاریابى 12 ص...

مؤلفه های گزینش نیروی انسانی 17 ص

مؤلفه های گزینش نیروی...

نمونه سوالات استخدامی آتش نشانی همراه با کتاب آموزشی

نمونه سوالات استخدامی...

مأموریت ، فلسفه ، اهداف و طرح های مدیریت 50 ص

مأموریت ، فلسفه...

لکه قهوه

لکه قهوه...

کیفیت

کیفیت...

کودهای مناسب برای شالیزار

کودهای مناسب برای شالیزار...

کنکاشی پیرامون ذهنیت های مدیریت و رهبری در یک سازمان 7 ص

کنکاشی پیرامون ذهنیت های...

کنفرانس ویدیویی 57 ص

کنفرانس ویدیویی 57 ص...

کنترل کیفیت محصولات با بهره‌گیری از شبکه ART غیر دقیق 34 ص

کنترل کیفیت محصولات با بهره‌گیری از شبکه...

کنترل کیفیت در آنالیز کیفی 21 ص

کنترل کیفیت در آنالیز...

کنترل در مدیریت 9 ص

کنترل در مدیریت 9...

کرم برگخوار سبز برنج

کرم برگخوار سبز برنج...

کاشت برنج

کاشت برنج...

کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در برقراری سیستمهای مدیریت 16 ص

کاربرد فرآیند تحلیل...

قوانین حیات در دنیای امروزی 70 ص

قوانین حیات در دنیای امروزی 70 ص...

قدرت انتقـاد سـازنده 10 ص

قدرت انتقـاد سـازنده...

فیبر نوری 20 ص

فیبر نوری 20 ص...

فنون تجزیه و تحلیل سیستمها 29ص

فنون تجزیه و تحلیل سیستمها 29ص...

فن آوری اطلاعات روابط مدیریت صنعتی 29 ص

فن آوری اطلاعات ...

فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص

فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص...

گیاهان تیره نعناعیان 55 ص
گیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانه‌های جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص

کلمات کلیدی :دلایل ایین بودن ایین بودن بهره ارتباطات تصمیم گیری ریزی سازماندهی نترل برنامه ریزی سازماندهی گرایش دیریت بازرگانی دیریت بازرگانی برنامه ریزی این تعریف تصمیم گیری ارتقای بهره این رشته دیریت انجام بازرگانی برنامه سازمان تعریف زمینه اهداف یzwnj بتواند
  • ۹۶/۰۹/۱۵
  • mohamad kazemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی